Νέα επένδυση 230 εκατ. ευρώ της Cosco στον Πειραιά και αύξηση 68% στα κοντέίνερς!


Εγκρίθηκε, μετά μια επεισοδιακή γενική συνέλευση λόγω πρόσκαιρης αντίδρασης κάποιων συνδικαλιστών, η νέα επένδυση της κινεζικής COSCO, ύψους 230 εκατ. ευρώ, στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Συγκεκριμένα, η «Επιχειρηματική – Επενδυτική Σύμβαση Παραχώρησης» προβλέπει:

- Συνολική επένδυση 230 εκατ. ευρώ.
- Αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ σε 6.200.000 TEU (κοντέινερς) από 3.700.000 που είναι σήμερα (αύξηση 68%).
- Μεταβλητό αντάλλαγμα 24,5% επί των εσόδων από τα κοντέϊνερς (ΣΕΠ) και επέκταση των σταθερών ανταλλαγμάτων Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.
- Στη θέση του ελαχίστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα» ύψους 4.750.000 TEU  και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.

«Το λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται με μαζικές επενδύσεις σε κόμβο για πλοία κοντέινερ» σημειώνει σήμερα η κινεζική εφημερίδα Badische Zeitung. «Ξεκινώντας μετριοπαθώς το 2009 θα μπορούσε σύντομα να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι για κοντέινερ στη Μεσόγειο. Μετά τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών Huawei και ZTE αλλά και τον αμερικανικό όμιλο Hewlett Packard, θέλει τώρα και η ιαπωνική εταιρεία Sony να χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως κόμβο για τις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης» τονίζει η εφημερίδα.

«Η Cosco δημιούργησε περίπου 1000 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά, ενώ αναμένεται να προστεθούν άλλες 700. Το λιμάνι εξελίσσεται ολοένα περισσότερο σε μηχανή ανάπτυξης για την περιοχή. Έτσι ο Πειραιάς ωριμάζει ακόμη περισσότερο στο ρόλο του ως πύλη στην Ευρώπη. Στη Μεσόγειο αναρριχήθηκε στο μεταξύ στην τρίτη θέση των λιμανιών διακίνησης κοντέινερ μετά τα ισπανικά λιμάνια Αλγεθίρας και Βαλένθια, ενώ βρίσκεται ήδη στην όγδοη θέση στην Ευρώπη σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας Port Monitor» υπογραμμίζει η Badische Zeitung, που αποκαλύπτει ότι «οι Κινέζοι έχουν μεγάλα σχέδια» και στοχεύουν να καταστήσουν τον Πειραιά εμπορικό κόμβο για την εισαγωγή ασιατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την εξαγωγή ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Ασία.

Τα σχόλια έχουν κλείσει.